Wybór biżuterii to prawdziwa sztuka. Prawie każda szkatułka skrywa nietrafione prezenty, biżuterię, którą założyłyśmy tylko raz oraz taką, której najchętniej nie zdejmowałybyśmy nawet na chwilę. Nic dziwnego – ta dobrze dobrana działa podobnie jak idealny zapach – dodaje pewności siebie, zmienia nasz wizerunek w oczach innych, a nawet… wyszczupla. Sekrety perfekcyjnego dopasowania biżuterii do okazji i charakteru zdradza Marzena Kanik-Mirka, założycielka marki LaBizu.
Redakcja #ShapeMeUp: Od 10. lat zarządza Pani jedną z bardziej rozpoznawalnych marek biżuteryjnych w Polsce. Co ukierunkowało Panią w stronę branży jubilerskiej?
Pierwszy sklep założony został po to, by stworzyć miejsce, które łączy selektywnie dobrane, światowe marki biżuterii fashion. Obecność na rynku od takiego czasu dała nam spore doświadczenie i znajomość branży, zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i dystrybucji marek na terenie Polski.
Co decyduje o wyborze marek, które znajdują się w ofercie LaBizu?
Podczas podróży po świecie poznajemy nowe marki, które często nie są dostępne na terenie Polski. Jako dystrybutor wprowadzamy na rynek najciekawsze z nich, czyli marki, które stają nam się najbliższe, np. NOMINATION Italy, TI SENTO – Milano, Rebecca czy Coeur de Lion. Wychodząc na przeciw różnorodnym gustom kobiet, w ofercie mamy zarówno ekskluzywną, unikatową biżuterię z 18-karatowego złota z diamentami duńskiej marki Ole Lynggaard Copenhagen, która tworzy biżuterię dla samej rodziny królewskiej, jak i modną biżuterię fashion ze stali lub srebra. Cenimy różnorodność, a chcąc spełnić wymagania naszych klientek, w ofercie mamy także najbardziej znane marki biżuterii i zegarków, np. Armani, Michael Kors czy ICE-Watch. Staramy się na bieżąco obserwować trendy i regularnie dopasowywać do nich naszą ofertę.
Estetyka kolekcji dostępnych w LaBizu jest bardzo zróżnicowana. Z myślą o jakich klientkach kompletują Państwo ofertę?
Właściwie każda z marek, które oferujemy, przedstawia inne wartości i inspiracje, choć łączy je jedno – kobiecość, jakość i styl. Do takich więc klientek kierujemy swoją ofertę – kobiet, dla których biżuteria jest unikatowym sposobem na podkreślenie swojej kobiecości i własnego stylu; kobiet, które uważnie śledzą najnowsze, światowe trendy i szukają ich własnej interpretacji; kobiet, które cenią jakość i oryginalny design.
WYGRAJ niespodzianki z okazji Dnia Matki od LaBizu, KOI Cosmetics, mimilulu oraz DALIA Lingerie. Do 24 maja weź udział w konkursie na naszym Instagramie. Bądź na bieżąco, obserwuj profile: @dalialingerie, @labizu.pl, @koi_cosmetics i @mimilulu_official.
Mówi się, że styl czy perfumy powinny odzwierciedlać temperament. Rzadko myślimy w ten sposób o biżuterii. Na jakie cechy charakteru (naszego lub osoby obdarowywanej) powinnyśmy zwrócić uwagę, kupując biżuterię?
W tym aspekcie istotny będzie sam design biżuterii, materiały i rodzaje zdobień, jak również piękny świat wrażeń i inspiracji, który projektanci biżuterii pragną nam przekazać w swych kolekcjach. Wiele naszych marek daje klientkom możliwość personalizacji biżuterii, by najlepiej dobrać ją do charakteru, okazji, stylu. Przykładem będą znane już na całym świecie, włoskie bransoletki Nomination Composable, składające się z szeregu cennych linków ze złotem, które możemy dowolnie wybierać spośród tysięcy różnych wzorów i symboli.
Czytaj także: Mo61 – przyjdź i namieszaj! Stwórz spersonalizowany zapach tylko dla siebie
Odpowiednim fasonem ubrania czy torebką potrafimy zrównoważyć proporcje sylwetki. Jakie biżuteryjne triki pomogą nam modelować figurę?
Biżuteria pięknie podkreśla kobiece piękno, jest perfekcyjnym dopełnieniem każdej stylizacji i potrafi nadać ostateczny blask i klasę. Wiszące kolczyki pięknie podkreślą kształt naszej twarzy i szyi, delikatne pierścionki wysmuklą nasze dłonie, a długie naszyjniki pozwolą na optyczne wydłużenie sylwetki. Czarna mini lub zwykłe jeansy w połączeniu z odpowiednio dobraną biżuterią, zawsze mogą okazać się strzałem w dziesiątkę. Zachęcamy nasze klientki do przymierzania biżuterii, proponujemy nowości i inne wzory, aby każda kobieta odnalazła to, w czym czuje się i wygląda najlepiej.
Jakie są najgorętsze trendy biżuteryjne w sezonie wiosna-lato 2019?
Lato to energia, słońce i radość, które w biżuterii znajdują odbicie w kolorze i jego kombinacjach. Modne będą nawiązujące do lata odcienie: kojarzące się z wodą turkus i niebieski lapis, słoneczne złoto, lśniące cyrkonie i kryształy – wystarczy pobudzić swoją wyobraźnię.
Wiemy już, co nosić. Czego w takim razie unikać?
Powoli odchodzimy od delikatnych celebrytek i szukamy czegoś, co bardziej odda nasz styl i nada charakteru stylizacji – lato jest na to idealnym momentem. Wzory klasyczne, ponadczasowe, a do tego wykonane z wysokiej jakości materiałów – taka biżuteria zostanie z nami na lata.
Biżuteria na urlopie to wymagający temat. Chcemy wyglądać dobrze, ale nie za cenę wygody. Jaką biżuterię – piękną i praktyczną – zabrać na urlop?
Bransoletki Nomination Composable – złoto łączone ze stalą to najbardziej trwałe materiały, a do tego duży wybór ozdobnych elementów pozwoli na stworzenie letniej, wakacyjnej kompozycji, kolekcja Mix&Match marki TI SENTO Milano daje także możliwość tworzenia własnych kompozycji kolczyków oraz wodoodporne zegarki ICE-Watch – ten zestaw sprawdzi się na każdych wakacjach.
Biżuteria to wdzięczny prezent. Co powinniśmy wiedzieć o osobie, której chcemy ją podarować?
Najlepiej jaką biżuterię lubi. 🙂 Jeśli nie mamy możliwości obserwacji lub podpytania bliskich osób, zawsze możemy postawić na typy must-have, dopasować upominek do wieku lub okazji. Nasi doradcy klienta w sklepach lubią wyzwania i chętnie pomogą dobrać coś nawet osobie, o której wiemy niewiele. Ta umiejętność tkwi w doświadczeniu.
Czego nie wiemy, a powinniśmy o biżuterii?
Zapominamy o tym, że jubilerstwo to sztuka, a biżuteria to dzieło sztuki. W napływie masowej produkcji i importu, nasza marka kładzie nacisk na ręczne wykonanie biżuterii, unikatowe wzory tworzone przez najlepszych projektantów i rodzinne wartości, które reprezentują marki. Przykładem jest tu Nomination założone 30 lat temu we Florencji, gdzie jest ręcznie produkowane przez najlepszych florenckich złotników, a firmą opiekuje się sam założyciel Paolo Gensini wraz ze swoimi synami.
Dziękujemy za rozmowę!