„Tworząc markę przyjęłyśmy bardzo ważne dla nas założenie, że makijaż jest naszą kobiecą, artystyczną formą autoekspresji, nie maską pod którą chowamy siebie!” – Beata Łysoń-Dobrocińska & Agnieszka Kuśnierz
Poznajcie dwie kobiety u steru kosmetycznej marki, która zachwyca fanki subtelnych makijaży, profesjonalne wizażystki świadome tricków i jakości czy wielbicielki odważnych make up’ów. W ramach w cyklu „Polska marka” Agnieszka Kuśnierz i Beata Łysoń-Dobrocińska inspirują nas do realizacji marzeń, zdradzając co nieco kulisy swojego sukcesu.
Jak to się wszystko zaczęło
Redakcja – Słowem wprowadzenia, jak wyglądały początki Affectu? Na rynku jesteście już 8 lat, ale w czyjej głowie pomysł pojawił się po raz pierwszy i jak następnie ewoluował do stanu obecnego?
Agnieszka Kuśnierz: Pomysł wspólnej firmy pojawił się w naszych głowach w 2015 roku. Pracowałyśmy wówczas razem przy organizacji szkoleń i warsztatów makijażowych. Praca ta pokazała nam, że do stworzenia wyjątkowego, harmonijnego wizerunku, niezbędne są doskonałej jakości produkty i akcesoria do makijażu.
Beata Łysoń-Dobrocińska: Dostrzegłyśmy wówczas lukę na rynku pomiędzy kosmetykami popularnymi a profesjonalnymi i stwierdziłyśmy, że razem jesteśmy w stanie zgodnie działać, a wzajemne wsparcie będzie naszym fundamentem sukcesu. I tak, z pięknego marzenia powstał Affect, marka w której nazwie zawarłyśmy kluczowe dla nas wartości m.in. atrakcyjność, funkcjonalność i efektywność.
Droga, która nie była usłana różami
Redakcja – Jakie były początkowe wyzwania i największe trudności, z którymi musiałyście się zmierzyć?
Beata Łysoń-Dobrocińska: Największym wyzwaniem był fakt, że nigdy wcześniej nie tworzyłyśmy marki kosmetycznej. Affect zbudowałyśmy od podstaw – z odwagą, determinacją i wiarą w sukces, ale również ze świadomością, że mamy rodziny, które kochamy, a z których życia nie chcemy zniknąć angażując się w biznes. Teraz na efekty naszej dotychczasowej pracy, patrzymy z ogromną satysfakcją.
Agnieszka Kuśnierz: Odnosząc międzynarodowy sukces, nauczyłyśmy się łączyć role biznesowe z rodzinnymi, nie zapominając również o naszych pozabiznesowych pasjach. Działamy w zgodzie ze sobą, na własnych zasadach i wszystko to napędza nas do dalszego rozwoju.
Redakcja – Nie jest tajemnicą, że markę Affect zapoczątkowałyście Wy, ale w skład Affect Team’u wchodzi teraz znacznie więcej kobiet. Jak z Waszej perspektywy wygląda praca głównie w kobiecym zespole?
Beata Łysoń-Dobrocińska: To prawda! Marka Affect będąc esencją kobiecości, przyciąga wyjątkowe kobiety, które nie tylko swoimi kompetencjami, ale również tym kim są, swoją osobowością, sposobem patrzenia na świat, kreatywnością, wrażliwością i emocjonalnością, wnoszą ogromną wartość. Choć płeć żeńska nigdy nie była wymogiem rekrutacyjnym, nasz kobiecy team, jest zdecydowanie naszą mocną stroną i uwielbiamy energię, która panuje w zespole.
Agnieszka Kuśnierz: Dziewczyny angażują się w pracę całym swoim sercem, podchodząc do każdego projektu holistycznie, mają dar budowania wspaniałych relacji z partnerami i klientami firmy oraz ogromną łatwość zrozumienia potrzeb naszych klientek. Dodatkową zaletą, jest fakt posiadania drużyny testerek, która wydaje rzetelne opinie dotyczące naszych nowości, zanim finalnie trafią one w ręce użytkowniczek.
Podział obowiązków w firmie Affect Cosmetics
Redakcja – Jakie są Wasze role i obowiązki w ramach marki Affect? Jak podzieliłyście między sobą zadania?
Agnieszka Kuśnierz: Podział prac w firmie wynika zarówno z naszych kompetencji, jak i naturalnych predyspozycji, silnych stron oraz talentów. Beata jest doskonałą menadżerką, do niej należą wszelkie działania kreatywne, dba o estetykę i styl marki oraz produktów, czuwa nad designem opakowań. Ja uaktywniam swoje supermoce w obszarze finansów i sprzedaży, arkusz kalkulacyjny nie jest jednak moim jedynym przyjacielem, cenię sobie również podróże biznesowe oraz relacje z klientami.
Redakcja – Czy Affect ma jakąś filozofię lub unikalną wizję w zakresie swoich linii kosmetyków? Jest coś, co chcecie przekazać kobietom w swojej komunikacji?
Beata Łysoń-Dobrocińska: Tworząc markę przyjęłyśmy bardzo ważne dla nas założenie, że makijaż jest naszą kobiecą, artystyczną formą autoekspresji, a nie maską, pod którą chowamy siebie! Tworzymy kosmetyki, które podkreślają kobiecą doskonałość, ukrywając jednocześnie pewnego rodzaju niedoskonałości, tak aby każda z nas, mogła czuć się piękną każdego dnia, w każdej sytuacji, makijażem dodając sobie odwagi w codziennych działaniach, ale również wyzwaniach.
Osobista perspektywa
Redakcja – Czym dla Was jest kobiecość?
Agnieszka Kuśnierz: Kobiecość jest dla nas piękną energią z szerokim spektrum możliwości, uwielbiamy ją za różnorodność jaką ze sobą niesie. Z jednej strony to subtelność, sensualność, wrażliwość, elegancja i wyrafinowanie, z drugiej odwaga, dynamika i kreatywność w żonglowaniu naszymi supermocami oraz dar wszechogarniania rzeczywistości, przy jednoczesnym łączeniu ról rodzinnych i zawodowych.
Beata Łysoń-Dobrocińska: Staramy się każdego dnia czerpać z naszych kobiecych zasobów i jednocześnie jako marka, być inspiracją dla kobiet w odkrywaniu piękna ich kobiecości.
Kosmetyczne bestsellery marki Affect
Redakcja – Jakie produkty są bestsellerami ze strony klientek i jak myślicie, dlaczego właśnie one zdobyły taką popularność?
Agnieszka Kuśnierz: Mamy to ogromne szczęście, że każda nasza nowość szybko i na długo zdobywa serca naszych klientek. Marka Affect kojarzona jest przede wszystkim z przepięknymi paletami o profesjonalnej pigmentacji, komfortowej teksturze oraz harmonijnej kolorystyce, skomponowanymi tak, aby można było nimi wykonać zarówno eleganckie makijaże dzienne, okolicznościowe, jak i poddać się twórczej inwencji. Ostatnim bestsellerem, który nasze klientki pokochały dosłownie od pierwszego użycia, są kremowe róże i bronzery, które są proste i szybkie w aplikacji, idealnie łączą się z podkładem nie pozostawiając smug i mają bardzo uniwersalne, subtelne odcienie.
Beata Łysoń-Dobrocińska: Idealnym uzupełnieniem naszych kremowych nowości są ich siostrzane odpowiedniki ze złotej linii, w wersji prasowanej, które również zyskały ogromną popularność. Tworząc nasze produkty zdecydowanie stawiamy na jakość, jednak ważna jest dla nas również przyjemność i efektywność ich użytkowania. Zapraszamy do współpracy świetnych wizażystów, doskonale znających potrzeby kobiet, dzięki czemu kosmetyki Affect to prawdziwe perełki dopracowane w każdym calu, doceniane zarówno przez profesjonalistów jak i kobiety pragnące wykonać piękny makijaż w domowym zaciszu.
Trendy na lato 2023
Redakcja – Czy możecie krótko opisać nam trendy w makijażu na lato 2023, które widzicie obecnie na rynku w Polsce i za granicą? Jakie konkretnie kosmetyki polecacie na letni sezon?
Beata Łysoń-Dobrocińska: Sezon letni zdominowany został przez ultra kobiecy natural glow skin i szalone looki festiwalowe. Natural glow skin to makijaż lekki, podkreślający naturalną fakturę skóry, świeży, świetlisty i bardzo komfortowy w noszeniu, nawet podczas letnich upałów. Wykonywany minimalną ilością produktów, które w idealnej wersji, poza właściwościami koloryzującymi, posiadają również cechy pielęgnacyjne.
Agnieszka Kuśnierz: W ten trend idealnie wpisują się nasze wielozadaniowe produkty kremowe, czyli róże i bronzery Dream Cream, które sprawdzają się nie tylko do konturowaniem twarzy, ale można nimi podkreślić również oczy oraz usta. Do tego look`u polecamy również intensywnie pielęgnujące i długotrwale nabłyszczające olejki oraz błyszczyki do ust Divine Lip Gloss. Look festiwalowy to całkowicie odmienny wizerunek, opiera się na dużej dawce pomysłowości i nieszablonowości w łączeniu kolorów, wzorów oraz faktur. Naszą propozycją na ten inspirujący czas letnich festiwali są pobudzające do kreatywności kolorowe eyelinery Simple Lines o kremowej, plastycznej formule, dające nieograniczone możliwości zabawy barwą oraz formą.
Kobieta spełniona nie tylko w biznesie
Redakcja – W Waszej komunikacji w social mediach pojawiło się hasło: „Kobiecość to nie tylko macierzyństwo, to także rozwijanie swoich pasji i spełnienie zawodowe”. Czy Wy czujecie się dziś spełnione?
Agnieszka Kuśnierz: Zdecydowanie czujemy się spełnione! Wypracowałyśmy takie standardy pracy własnej i zespołowej, które umożliwiają nam efektywne łączenie ról rodzinnych i zawodowych. Pamiętamy, że podstawą naszej kobiecej mocy jest balans, harmonia oraz dobra energia w nas i wokół nas.
Beata Łysoń-Dobrocińska: Dbamy o ten dobrostan poprzez właściwą komunikację, efektywne działania, ale również poprzez celebrację mniejszych i większych sukcesów na różnych polach, rozwój osobisty oraz poprzez rozwijanie pozazawodowych pasji, a wszystko to daje nam ogromne poczucie satysfakcji oraz szczęścia.
Redakcja – W swoim przekazie często motywujecie kobiety, podkreślacie znaczenie biznesów prowadzonych przez panie, inspirujecie innych i dzielicie się swoimi doświadczeniami. Czy marka Affect angażuje się zatem oficjalnie w jakieś działania charytatywne czy społeczne?
Agnieszka Kuśnierz: Kobiece biznesy to firmy oparte oczywiście klasycznie na wiedzy, doświadczeniu i kalkulacjach, ale nie tylko. Ich wyróżnikiem są wartości dodane, takie jak harmonijne relacje, pozytywna energia, intuicja czy wzajemna inspiracja. Cechy te wpisują się również w naszą firmę i są dla nas bardzo ważne, dlatego angażujemy się w różnego rodzaju inicjatywy, które to dobro pomnażają.
Beata Łysoń-Dobrocińska: Nieustannie wspieramy różnego rodzaju akcje charytatywne, między innymi na rzecz kobiet z chorobą nowotworową, zbiórki na WOŚP oraz w akcje społeczne, których celem jest wspieranie kobiet. Podczas pandemii stworzyłyśmy serię inspirujących podcastów „Jestem sobą, jestem piękna”, w których gościłyśmy wspaniałe ekspertki w różnych dziedzinach.
Plany na przyszłość
Redakcja – Jakie są plany rozwoju marki Affect w najbliższej przyszłości?
Beata Łysoń-Dobrocińska: Plany rozwoju są oczywiście bardzo ambitne, a ich kreślenie napawa nas ekscytacją, jednak nie wszystkie możemy zdradzić. Oczywiście będziemy poszerzać ofertę marki o kolejne wspaniałe produkty, część z nich jest już w fazie testowania, część w fazie koncepcyjnej. Prężnie działamy w zakresie rozwoju eksportu, chcemy naszymi kosmetykami oczarować kobiety w kolejnych krajach świata.
Agnieszka Kuśnierz: Szykujemy się również do drugiej edycji naszego konkursu wizażowego – Best Make Up AFFECT Awards, w ramach którego pasjonaci sztuki makijażu mogą nadsyłać swoje prace w dwóch kategoriach: Make Up Master oraz Creative Star. Zastanawiamy się także nad dodaniem nowej kategorii, która być może będzie niespodzianką tegorocznej edycji.
Redakcja – Współpracujecie z różnych influencerkami, ambasadorkami – jak procentują dla Was te projekty?
Agnieszka Kuśnierz: Oczywiście podejmujemy taką współpracę i bardzo ją sobie cenimy, ponieważ dzięki niej jesteśmy blisko naszych odbiorców i czerpiemy z ich doświadczenia. Tego rodzaju działania wnoszą powiew świeżości, inspirują oraz ukierunkowują nasz dalszy rozwój.
Beata Łysoń-Dobrocińska: Podejmując dialog z profesjonalistami, możemy lepiej zaspokajać ich potrzeby i kreować produkty, z którymi świetnie się im pracuje, a dzięki czemu zyskujemy oddanych ambasadorów marki czy docieramy z naszą ofertą do coraz szerszych grup odbiorców.
LOVE COSMETICS AWARDS – kolejna statuetka
Redakcja – W tym roku po raz kolejny Affect został uhonorowany nagrodą w konkursie Love Cosmetics Awards w kategorii #INSTABEAUTYSTAR 2023. Jak wyglądały Wasze działania w tym zakresie, na co zwrócili uwagę jurorzy?
Beata Łysoń-Dobrocińska: To prawda, w tym roku kolejna statuetka Love Cosmetics Awards trafiła w nasze ręce i tym razem w kategorii #INSTABEAUTYSTAR 2023. Jesteśmy zaszczycone, że paleta Timeless Moments, która powstała we współpracy z cenioną w branży wizażystką Karoliną Matraszek, została uhonorowana tą prestiżową nagrodą. Filarami leżącymi u podstaw idei konkursu Love Cosmetics Awards, są takie wartości jak jakość, wiarygodność oraz niezależność. Zgłoszenia podlegają ocenie profesjonalnego jury, złożonego z ekspertów w zakresie rynku, marki, nauki, jakości, social mediów oraz komunikacji, a laureatami zostają te koncepty kosmetyczne, które cechuje spójność z marką, wzbudzają pozytywne emocje oraz gwarantują konsumentom wysoką jakość.
Agnieszka Kuśnierz: Konkurs ma już ugruntowaną pozycję w branży, a werdykty jury są rzetelne i statuetki trafiają w ręce firm spełniających wysokie standardy. Poprzeczka w tym konkursie zawieszona jest naprawdę wysoko, a w opinii jury paleta Timeless Moments została doceniona jako uniwersalna, klasyczna oraz ponadczasowa, dająca duże możliwości kreacji i charakteryzująca się profesjonalną jakością.
Redakcja – Wasza marka niesamowicie się rozwija i zdecydowanie nie osiada na laurach. Chcielibyśmy więc dopytać, czy angażujecie się obecnie w badania / innowacje kosmetyczne? Macie sprecyzowane plany rozszerzenia oferty o nowe kategorie produktów?
Agnieszka Kuśnierz: Lubimy rozwój i z roku na rok możliwości kreacji produktów są coraz ciekawsze, a to głównie za sprawą nieustannie rozwijających się technologii, coraz doskonalszych surowców oraz receptur, co pobudza naszą wyobraźnię. Dokonania naukowe w zakresie kosmetyki są imponujące, a my mamy je dosłownie na wyciągnięcie ręki, podejmując współprace z najlepszymi laboratoriami w Polsce.
Beata Łysoń-Dobrocińska: Nieustannie współpracujemy również z dążącymi do doskonałości, niezwykle kreatywnymi artystami sztuki makijażu. Tworzymy i udoskonalamy produkty zgodnie z ich sugestiami, wytrwale pracujemy nad kolejnymi bestsellerami.
Redakcja – Gdybyście mogły poradzić coś innym kobietom, które dopiero stoją na rozdrożu zawodowym: chcą wrócić do pracy po macierzyństwie lub przekwalifikować się i zupełnie zmienić ścieżkę kariery, może otworzyć własny biznes. Co byście im chciały przekazać?
Beata Łysoń-Dobrocińska: Drogie kobiety, nie bójcie się! Niezależnie czy chcecie wrócić do pracy, przekwalifikować się czy całkowicie zmienić ścieżkę swojej kariery zawodowej, z odwagą kroczcie ścieżką swoich marzeń. Odnajdźcie to, co Wam w duszy gra, co jest bliskie Waszemu sercu i poszukajcie środowiska wsparcia.
Agnieszka Kuśnierz: Mogą to być inne kobiety, które już są kroczek dalej niż Wy, które nie pozwolą Wam się poddać w chwilach, kiedy Wasze skrzydła będą miały miej siły by latać. Tym wsparciem, w przypadku tworzenia własnego biznesu, może być też, tak jak w naszym przypadku, druga kobieta o podobnym sposobie myślenia, ale z innym zakresem kompetencji i niezależnie od wieku, dotychczasowych doświadczeń, działajcie śmiało i z rozmachem, niech usłyszy o Was świat.
Redakcja – Bierzemy sobie do serca Wasze słowa jako w pełni kobieca redakcja i dziękujemy za naprawdę inspirującą i wyczerpującą rozmowę. Życzymy dalszych spektakularnych sukcesów. Na koniec pragniemy zaprosić Was, Drodzy Czytelnicy do odwiedzenia profilu instagramowego Affect TUTAJ oraz sklepu internetowego TUTAJ.